החופש שלי

אני מנחם מרדכי בן 55, עבדתי בחברת תרכובות ברום כ- 20 שנה.
בשנת 2003, יומיים לפני חג פורים, נסענו, אני ואבי, ברכבי הפרטי לירושלים לבקר את המשפחה. עם הגיענו לבית חמותי, פתחתי את הדלת, והרגשתי משהו מוצמד לצווארי. שמעתי ירייה והרגשתי כאב חזק. הבנתי שירו בנו. בזווית העין ראיתי אדם מתקרב אלי, בכוחותיי האחרונים ביקשתי שיזמין צוות חילוץ כי ירו בנו. מהסיפורים ששמעתי הבנתי שנפגעתי מחולייה של 3 מחבלים שחדרה לירושלים.
תוך מספר דקות הגיעו משטרה ואמבולנסים ופינו אותנו לביה"ח הדסה עין כרם. אני נפגעתי בצוואר ואבי בכתפיים. 40 יום הייתי מחוסר הכרה, על סף מוות.
מאז אני משותק בכל חלק הגוף התחתון מבית החזה ומטה, יד שמאל מתפקדת 10% ויד ימין 50% .
מביה"ח הדסה העבירו אותי ואת אבי לשיקום בתל השומר, שהינו שם בערך שנה, ולאחריה הועבר אבי להמשך שיקום בנווה שבא בבאר שבע, ושם לאחר כ- 4 שבועות נפטר.
מתל השומר חזרתי לביתי והתחלתי להתרגל למצבי החדש ובמיוחד לדאוג לזכויותיי כנכה.
במהלך הימים התחלתי ללמוד נהיגה על רכב נכים, נכנסתי למועדון אילן שבו אני נמצא כ-5 שעות ביום, במועדון אני עושה פיזיותרפיה ומצייר, ממלא את יומי בפעילויות מעניינות.
קיבלתי רישיון לרכב נכים רגיל עם הגה חשמלי וגז ברקס ביד. יד שמאל שלי הידרדרה מיום ליום וביקשתי מהוועדה, ברח' הארבעה, ללמוד על ג'ויסטיק בכדי להקל עלי. בוועדה החזיקו אותי כ- 4 שעות ובסוף אמרו שישלחו תשובה לביתי, קיבלתי תשובה שלילית לגבי הג'ויסטיק.
עקב ההידרדרות בידיי הפסקתי לנהוג והמטפל שלי נוהג בשבילי ברכבי.
לפני כ- 3 שנים חברת א.ש. שלחה לי מטען לכיסא הממונע שברשותי מחברת א.צ.מ., הגענו לסניף א.צ.מ דרום אשתי ואנוכי שם הכרנו את המנהל של הסניף מר' יוסי יוחנן, מאז אנו מרגישים בא.צ.מ. כמו בבית, אנשים אנושיים שנמצאים שם תמיד בשבילנו. גם כשאני תקוע ברכבי הם מגיעים תוך זמן קצר לכל מקום ובכל שעה, מחלצים ומסיעים לכל מקום.
בעזרת יוסי מחברת א.צ.מ. הגשתי ערעור לגבי השלילה מהוועדה ונמצאתי כשיר לנהיגה ברכב עם ג'ויסטיק. היום אני לומד נהיגה עם ג'ויסטיק ומקווה לסיים מהר כדי לנהוג בעצמי.
לפני כ-4 חודשים, ביתי הבכורה עמדה להתחתן. הבנתי שאני בבעיה ואין באפשרותי לעלות לחופה (לבמה), התייעצתי עם יוסי מא.צ.מ. שהציע להתקין מעלית לצד החופה כדי שאוכל לעמוד מתחת לחופה לצד ביתי ובעלה לעתיד. פתרון יצירתי זה עשה אותי ואת משפחתי מאושרים מאוד. גם אני יכולתי להשתתף בחופה למרות הקושי וזאת בזכות חברת א.צ.מ.!
היום אני מחכה לקבלת הרישיון להחליף את רכבי וכמובן להרגיש טוב. יישר כח!

כתיבת תגובה